Strona wydarzenia

4-dniowy tydzień pracy. Eksperyment czy realny kierunek zmian w strategiach środowiska pracy?

Strategie środowiska pracy nadal kalibrują się po wyzwaniach związanych z pandemią, które zwiększyły naszą uważność na równowagę życia prywatnego i zawodowego, wellbeing oraz metody osiągania efektywności. Pojawiły się też nowe wyzwania dla organizacji, dotyczące chociażby pozyskiwania talentów czy budowania środowiska pracy, w oparciu o nowe kryteria atrakcyjności.

Koncepcja 4-dniowego tygodnia pracy wydaje się naturalnie wpisywać w dyskusje nie tylko na temat jakości życia zawodowego, ale jakości naszego życia w ogóle. Nowy model organizacji pracy testowany jest już na całym świecie, w tym także w Polsce.

Czy można pracować krócej i jednocześnie efektywniej?

Jak ułożyć współpracę pomiędzy firmami pracującymi w różnych modelach?

Czy od strony prawnej jesteśmy gotowi na zmiany?

Jakie są argumenty za skróceniem czasu pracy i co jeszcze musimy wziąć pod uwagę przy chęci wprowadzenia takiej zmiany?

Jest o czym rozmawiać.

Wspólnie z CBRE, Linklaters oraz Hays Poland chcemy podjąć dyskusję na temat tego, czy idea czterodniowego tygodnia pracy to nieuchronna przyszłość czy chwilowa moda.

Agenda spotkania

9:30 - Rejestracja i przywitanie

9:20 - „wprowadzenie – doświadczenia rynku brytyjskiego”

Michał Dembinski, Główny Doradca, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa

9:30 - "Czterodniowy tydzień pracy. Eksperyment czy realny kierunek zmian w strategiach środowiska pracy?"

Małgorzata Niewińska, Director, Head of Workplace Strategy & Change Management, CBRE

Edyta Mika, Associate Director, Workplace Strategy & Change Management, CBRE

10:00 - „Zmieniające się oczekiwania pracowników a wymagania pracodawców. Czy najbliższe lata przyniosą rewolucję w zakresie skrócenia czasu pracy?”

Aleksandra Tyszkiewicz, Executive Director, Hays Poland

10:30 - Skrócony tydzień pracy – uwarunkowania prawne"

Łukasz Burakowski, Managing Associate, Linklaters

Katarzyna Wieczorek, Associate, Linklaters

11:00 - Panel dyskusyjny, moderator:

Małgorzata Niewińska, Director, Head of Workplace Strategy & Change Management, CBRE

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

Lukasz Burakowski, Managing Associate, Linklaters
Katarzyna Wieczorek, Associate, Linklaters
Aleksandra Tyszkiewicz, Executive Director, Hays Poland
Edyta Mika, Associate Director, Workplace Strategy & Change Management, CBRE
Michał Dembinski, Główny Doradca, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, TRADER.COM

11:45 - Zakończenie wydarzenia

Wydarzenie odbędzie się w języku polskim.

Prelegenci

CBRE

Małgorzata Niewińska   
Dyrektor, Szefowa Działu Środowiska Pracyi Zarządzania Zmianą

Edyta Mika                                        Zastępca Dyrektora, Dział Strategii Środowiska Pracy i Zarządzania Zmianą

Ekspert z ogromnym doświadczeniem w obszarach zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzania strategicznego, marketingu, zarządzania projektami i edukacji biznesowej.

Posiada ponad 20-letnią praktykę zawodową w międzynarodowych organizacjach. Prowadzi i konsultuje projekty o charakterze regionalnym i ponadregionalnym, w zakresie usług doradczych dotyczących diagnostyki, budowania i wdrażania 'Strategii  Środowiska Pracy, obejmującej obszary zmian przestrzennych, technologicznych oraz dotyczących kultury pracy, współpracy i zarządzania.

Obszar specjalizacji stanowi wspieranie organizacji w kreowaniunowoczesnego środowiska pracy, wspierającego strategiczne cele rozwojowe,w tym organizacja i wdrażanie procesów transformacji kulturowych, zintegrowanych z celami biznesowymi.

Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w tym konsultingowym. Prowadzi i konsultuje regionalne oraz ponadregionalne projekty zmian strategii środowisk pracy, wspierając ich definiowanie, przygotowanie i wdrażanie.

Integruje zmiany przestrzenne i technologiczne z celami strategicznymi firmy,a także zmianami kulturowymi obejmującymi sposoby pracy, współpracy i zarządzania.

Posiada doświadczenie wdrażania zmian w oparciu o modele Activity Based Workplace (ABW), SMART Office, Hybrid Workplace Model, a także uelastycznienia środowisk pracy, integracji eko systemu  biuro-dom, Integracji transformacji biznesowych ze zmianami w środowiskach pracy (przestrzennymi, technologicznymi i kultury pracy).

Doświadczenie praktyczne obejmuje wyzwania post pandemiczne dla biznesu,  w tym kalibrowania nowych modeli pracy do zmian  wynikających z doświadczeń Covid 19. Tworzenia nowoczesnych,  odpornych środowisk pracy., integracji zmian w środowiskach pracy  z redefiniowanymi strategiami biznesowymi.

Linklaters

 

 

Łukasz Burakowski                  Managing Associate,                       Radca Prawny

Katarzyna Wieczorek
Associate

Łukasz Burakowski jest radca prawnym specjalizującym się w prawie pracy. Jego doświadczenie w zakresie prawa pracy obejmuje m.in. kwestie związane z transferem pracowników, przygotowywanie i negocjowanie dokumentów z zakresu prawa pracy, doradztwo przy zatrudnianiu (w tym pracowników kluczowych), wdrażanie regulaminów i polityk HR oraz tworzenie Pracowniczych Programów Emerytalnych i Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Brał także udział w procesach tworzenia Spółek Europejskich w zakresie zaangażowania pracowników. Posiada również rozległe doświadczenie w procesach due diligence w zakresie analizy wszelkiego rodzaju dokumentów prawnopracowniczych.

Katarzyna Wieczorek jest doktorantką na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Prawa i Administracji. Specjalizuje się w obszarze prawa pracy i prawa UE. Swoją pracę doktorską pisze nt. transgranicznego przejścia zakładu pracy w UE.

Jest zaangażowana w dwa projekty badawcze Narodowego Centrum Nauki, dotyczące negocjowania układów zbiorowych oraz transgranicznych porozumień ramowych. Brała udział w badaniach prawnych due dilligence w części dotyczącej prawa zatrudnienia oraz zajmowała się kwestiami indywidualnego prawa pracy takimi jak rozwiązywanie umów z pracownikami, sprawy mobbingowe, projekty umów o pracę, regulaminów wynagradzania i premiowania, czy ustalenia stosunku pracy. Ma doświadczenie w zakresie wspierania zespołu migracyjnego, gdzie zajmowała się zezwoleniami na pracę oraz pobyt cudzoziemców spoza UE.

 

Hays Poland

 

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa

 

Aleksandra Tyszkiewicz                  Executive Director - Talent Solutions

Michał Dembinski 
Chief Adviser

Ekspertka w dziedzinie zarządzania wolumenowymi projektami rekrutacyjnymi oraz usług z zakresu Recruitment Process Outsourcing. Z branżą doradztwa personalnego związana od 10 lat. Posiada doświadczenie w realizacji projektów w skali europejskiej. Obecnie w Hays Poland odpowiedzialna jest za rozwój relacji z klientami strategicznymi, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań rekrutacyjnych oraz optymalizację wyników w ramach prowadzonych projektów.

Michał Dembinski urodził się w Londynie. Studiował w Warwick University oraz The City University of London. Pracował w konfederacji brytyjskiego przemysłu - Confederation of British Industry - przez 16 lat, przez 9 lat jako redaktor naczelny miesięcznika CBI News.

W 1997 r. podjął decyzję by przenieść się wraz ze swoją rodziną do Polski. Pracował w CenterTel (dziś Orange), w Polskiej Telewizji Kablowej (dziś UPC Polska) oraz jako dyrektor zarządzający Trader.com Polska (dziś część Agora S.A.). Od 2002 roku jest głównym doradcą Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej.

Events
2022-06-30, 09:00 (to wydarzenie już się odbyło)

Miejsce: CBRE Poland, WARSAW UNIT, 32 PIĘTRO Rondo Daszyńskiego 1, Warszawa
Organizator: CBRE, Linklaters, Hays, BPCC

Relacja z wydarzenia

The BPCC’s HR policy group and invited guests met at the offices of CBRE on 30 June to take a close look at the prospects for a four-day working week. After a welcome and introduction from Małgorzata Niewińska, head of workplace strategy & change management at CBRE, the BPCC’s chief advisor, Michael Dembinski, gave details of a six-month trial that has currently started in the UK, involving 200 firms. The idea is to pay employees 100% of their salaries for working 80% of the week, providing they commit to carrying out 100% of the work currently done in a five-day week. This is the ‘100-80-100’ model, promoted by 4 Day Week Global, an NGO. Critics, however, say that without a control group to test productivity against a control group, the pilot, which encompasses more than 3,000 employees across diverse business sectors, is more a demonstration than an accurate study.

Szczegóły relacji...