Strona używa plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz dla celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
Wydarzenie w przeszłości
BIM, infrastruktura i zamówienia publiczne. Najlepsze praktyki brytyjskie.
Taka forma jest niezawodną bazą do podejmowania decyzji podczas całego cyklu życia inwestycji.
Półdniowe seminarium, organizowane przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową oraz UK Trade and Investment w Warszawie było poświęcone możliwościom zastosowania BIM-u (Building Information Modelling) w projektach infrastrukturalnych – drogowych i kolejowych. To już kolejne wydarzenie poświęcone tej tematyce.
Konferencja, która zgromadziła na sali ponad 100 uczestników, została otwarta przez Ambasadora Wlk. Brytanii, pana Robina Barnetta oraz pana Andrzeja Maciejewskiego, Zastępcę Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Project Manager TEM ONZ (Trans European Motorway UNECE).
Gościem specjalnym wydarzenia był prof. David Philp, szef BIM Task Group w brytyjskim Ministerstwie ds. Biznesu, Innowacji i Umiejętności, który omówił korzyści płynące ze stosowania BIM –u oraz politykę rządu Wielkiej Brytanii w tym zakresie.
Przedstawione zostały konkretne inwestycje drogowe i kolejowe zrealizowane w Wielkiej Brytanii i Szwecji. Szczególnie ciekawy był projekt Obwodnicy Sztokholmskiej, który omówiono z różnej perspektywy: zamawiającego (John Ekberg, szwedzka agencja Trafikverket) oraz konsultanta inżynieryjnego (Mateusz Nettemann David Glenno, firma URS).
Doświadczenia brytyjskie w zastosowaniu BIM w sektorze kolejowym przedstawił Piotr Dudek, Przewodniczący Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. Najciekawsze projekty, koordynowane przez Piotra Dudka to Blackfriars Bridge Station, CrossRail oraz Olympics Village.
Dyskusja panelowa, w której udział wzięli m.in. pan Andrzej Maciejewski, GDDKiA, pan Marcin Mochocki, Dyrektor, Pełnomocnik Zarządu ds. Strategii i Planowania PKP PLK, prof. dr hab inż. Jerzy Kisilowski, Przewodniczący Komitetu Nauki Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz prelegentów, dotyczyła innowacyjnych inwestycji infrastrukturalnych, kwestii kosztów, efektywności tego rodzaju projektów oraz praktyki w zamówieniach publicznych. Omówiono także problem dostosowania polskiego systemu edukacji do nowych wyzwań i kształcenia młodych inżynierów i architektów w kierunku BIM.
Wydarzenie umożliwiło firmom z Wielkiej Brytanii podzielenie się swoją wiedzą w kontekście zastosowania BIM-u w inwestycjach budowlanych i infrastrukturalnych oraz doświadczeniami w przetargach publicznych. Seminarium było także doskonałą okazją do nawiązania kontaktów z architektami, inżynierami i wykonawcami, którzy są zainteresowani lub już korzystają z BIM w Polsce.
Patronem wydarzenia były: Naczelna Organizacja Techniczna, Polska Izba Inżynierów Budownictwa oraz Stowarzyszenie Polskich Inżynierów w Wielkiej Brytanii. Partnerem merytorycznym konferencji była firma URS.