Event page

4-dniowy tydzień pracy. Eksperyment czy realny kierunek zmian w strategiach środowiska pracy?

Strategie środowiska pracy nadal kalibrują się po wyzwaniach związanych z pandemią, które zwiększyły naszą uważność na równowagę życia prywatnego i zawodowego, wellbeing oraz metody osiągania efektywności. Pojawiły się też nowe wyzwania dla organizacji, dotyczące chociażby pozyskiwania talentów czy budowania środowiska pracy, w oparciu o nowe kryteria atrakcyjności.

Koncepcja 4-dniowego tygodnia pracy wydaje się naturalnie wpisywać w dyskusje nie tylko na temat jakości życia zawodowego, ale jakości naszego życia w ogóle. Nowy model organizacji pracy testowany jest już na całym świecie, w tym także w Polsce.

Czy można pracować krócej i jednocześnie efektywniej?

Jak ułożyć współpracę pomiędzy firmami pracującymi w różnych modelach?

Czy od strony prawnej jesteśmy gotowi na zmiany?

Jakie są argumenty za skróceniem czasu pracy i co jeszcze musimy wziąć pod uwagę przy chęci wprowadzenia takiej zmiany?

Jest o czym rozmawiać.

Wspólnie z CBRE, Linklaters oraz Hays Poland chcemy podjąć dyskusję na temat tego, czy idea czterodniowego tygodnia pracy to nieuchronna przyszłość czy chwilowa moda.

Agenda spotkania

9:30 - Rejestracja i przywitanie

9:20 - „wprowadzenie – doświadczenia rynku brytyjskiego”

Michał Dembinski, Główny Doradca, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa

9:30 - "Czterodniowy tydzień pracy. Eksperyment czy realny kierunek zmian w strategiach środowiska pracy?"

Małgorzata Niewińska, Director, Head of Workplace Strategy & Change Management, CBRE

Edyta Mika, Associate Director, Workplace Strategy & Change Management, CBRE

10:00 - „Zmieniające się oczekiwania pracowników a wymagania pracodawców. Czy najbliższe lata przyniosą rewolucję w zakresie skrócenia czasu pracy?”

Aleksandra Tyszkiewicz, Executive Director, Hays Poland

10:30 - Skrócony tydzień pracy – uwarunkowania prawne"

Łukasz Burakowski, Managing Associate, Linklaters

Katarzyna Wieczorek, Associate, Linklaters

11:00 - Panel dyskusyjny, moderator:

Małgorzata Niewińska, Director, Head of Workplace Strategy & Change Management, CBRE

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

Lukasz Burakowski, Managing Associate, Linklaters
Katarzyna Wieczorek, Associate, Linklaters
Aleksandra Tyszkiewicz, Executive Director, Hays Poland
Edyta Mika, Associate Director, Workplace Strategy & Change Management, CBRE
Michał Dembinski, Główny Doradca, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, TRADER.COM

11:45 - Zakończenie wydarzenia

Wydarzenie odbędzie się w języku polskim.

Prelegenci

CBRE

Małgorzata Niewińska   
Dyrektor, Szefowa Działu Środowiska Pracyi Zarządzania Zmianą

Edyta Mika                                        Zastępca Dyrektora, Dział Strategii Środowiska Pracy i Zarządzania Zmianą

Ekspert z ogromnym doświadczeniem w obszarach zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzania strategicznego, marketingu, zarządzania projektami i edukacji biznesowej.

Posiada ponad 20-letnią praktykę zawodową w międzynarodowych organizacjach. Prowadzi i konsultuje projekty o charakterze regionalnym i ponadregionalnym, w zakresie usług doradczych dotyczących diagnostyki, budowania i wdrażania 'Strategii  Środowiska Pracy, obejmującej obszary zmian przestrzennych, technologicznych oraz dotyczących kultury pracy, współpracy i zarządzania.

Obszar specjalizacji stanowi wspieranie organizacji w kreowaniunowoczesnego środowiska pracy, wspierającego strategiczne cele rozwojowe,w tym organizacja i wdrażanie procesów transformacji kulturowych, zintegrowanych z celami biznesowymi.

Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w tym konsultingowym. Prowadzi i konsultuje regionalne oraz ponadregionalne projekty zmian strategii środowisk pracy, wspierając ich definiowanie, przygotowanie i wdrażanie.

Integruje zmiany przestrzenne i technologiczne z celami strategicznymi firmy,a także zmianami kulturowymi obejmującymi sposoby pracy, współpracy i zarządzania.

Posiada doświadczenie wdrażania zmian w oparciu o modele Activity Based Workplace (ABW), SMART Office, Hybrid Workplace Model, a także uelastycznienia środowisk pracy, integracji eko systemu  biuro-dom, Integracji transformacji biznesowych ze zmianami w środowiskach pracy (przestrzennymi, technologicznymi i kultury pracy).

Doświadczenie praktyczne obejmuje wyzwania post pandemiczne dla biznesu,  w tym kalibrowania nowych modeli pracy do zmian  wynikających z doświadczeń Covid 19. Tworzenia nowoczesnych,  odpornych środowisk pracy., integracji zmian w środowiskach pracy  z redefiniowanymi strategiami biznesowymi.

Linklaters

 

 

Łukasz Burakowski                  Managing Associate,                       Radca Prawny

Katarzyna Wieczorek
Associate

Łukasz Burakowski jest radca prawnym specjalizującym się w prawie pracy. Jego doświadczenie w zakresie prawa pracy obejmuje m.in. kwestie związane z transferem pracowników, przygotowywanie i negocjowanie dokumentów z zakresu prawa pracy, doradztwo przy zatrudnianiu (w tym pracowników kluczowych), wdrażanie regulaminów i polityk HR oraz tworzenie Pracowniczych Programów Emerytalnych i Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Brał także udział w procesach tworzenia Spółek Europejskich w zakresie zaangażowania pracowników. Posiada również rozległe doświadczenie w procesach due diligence w zakresie analizy wszelkiego rodzaju dokumentów prawnopracowniczych.

Katarzyna Wieczorek jest doktorantką na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Prawa i Administracji. Specjalizuje się w obszarze prawa pracy i prawa UE. Swoją pracę doktorską pisze nt. transgranicznego przejścia zakładu pracy w UE.

Jest zaangażowana w dwa projekty badawcze Narodowego Centrum Nauki, dotyczące negocjowania układów zbiorowych oraz transgranicznych porozumień ramowych. Brała udział w badaniach prawnych due dilligence w części dotyczącej prawa zatrudnienia oraz zajmowała się kwestiami indywidualnego prawa pracy takimi jak rozwiązywanie umów z pracownikami, sprawy mobbingowe, projekty umów o pracę, regulaminów wynagradzania i premiowania, czy ustalenia stosunku pracy. Ma doświadczenie w zakresie wspierania zespołu migracyjnego, gdzie zajmowała się zezwoleniami na pracę oraz pobyt cudzoziemców spoza UE.

 

Hays Poland

 

Brytyjsko-Polska Izba Handlowa

 

Aleksandra Tyszkiewicz                  Executive Director - Talent Solutions

Michał Dembinski 
Chief Adviser

Ekspertka w dziedzinie zarządzania wolumenowymi projektami rekrutacyjnymi oraz usług z zakresu Recruitment Process Outsourcing. Z branżą doradztwa personalnego związana od 10 lat. Posiada doświadczenie w realizacji projektów w skali europejskiej. Obecnie w Hays Poland odpowiedzialna jest za rozwój relacji z klientami strategicznymi, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań rekrutacyjnych oraz optymalizację wyników w ramach prowadzonych projektów.

Michał Dembinski urodził się w Londynie. Studiował w Warwick University oraz The City University of London. Pracował w konfederacji brytyjskiego przemysłu - Confederation of British Industry - przez 16 lat, przez 9 lat jako redaktor naczelny miesięcznika CBI News.

W 1997 r. podjął decyzję by przenieść się wraz ze swoją rodziną do Polski. Pracował w CenterTel (dziś Orange), w Polskiej Telewizji Kablowej (dziś UPC Polska) oraz jako dyrektor zarządzający Trader.com Polska (dziś część Agora S.A.). Od 2002 roku jest głównym doradcą Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej.

Events
2022-06-30, 09:00 am (this event is in the past)

Venue CBRE Poland, WARSAW UNIT, 32 PIĘTRO Rondo Daszyńskiego 1, Warszawa
Organiser CBRE, Linklaters, Hays, BPCC

Event coverage

The BPCC’s HR policy group and invited guests met at the offices of CBRE on 30 June to take a close look at the prospects for a four-day working week. After a welcome and introduction from Małgorzata Niewińska, head of workplace strategy & change management at CBRE, the BPCC’s chief advisor, Michael Dembinski, gave details of a six-month trial that has currently started in the UK, involving 200 firms. The idea is to pay employees 100% of their salaries for working 80% of the week, providing they commit to carrying out 100% of the work currently done in a five-day week. This is the ‘100-80-100’ model, promoted by 4 Day Week Global, an NGO. Critics, however, say that without a control group to test productivity against a control group, the pilot, which encompasses more than 3,000 employees across diverse business sectors, is more a demonstration than an accurate study.

Event coverage details...